سرور میزبان وب‌سایت و اپلیکیشن‎های شماست که به صورت مجازی و اختصاصی ارائه می‌شود. با توجه به دیتاسنترهای مختلف و صدها سرویس دهنده و ویژگی‌های گوناگونِ سرورها انتخاب سرور مناسب شاید کمی گیج‌کننده به نظر برسد. در این راهنمای خرید سرور اختصاصی هر نکته‌ای که باید قبل از خرید این نوع سرور به آن توجه شود از جمله موارد سخت افزاری و نرم افزاری آمده است تا بهترین انتخاب را داشته باشید. کسب و کارهایی که به سرعت در حال رشد هستند یا کاربران زیادی دارند از متداول‌ترین خریداران سرور اختصاصی به‌شمار می‌روند. در راهنمای خرید سرور اختصاصی پیش‌رو کاربردهای مختلف این سرویس نیز بیان می‌شود.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی یا ددیکیت dedicated server میزبانی است که با تهیه‌ی آن امکان کنترل تمام و کمال بخش سخت افزار و نرم افزار سرور به صورت کاملا اختصاصی متعلق به دارنده‌ی آن می‌شود. تمامی وب‌سایت‌ها و هر آنچه در فضای مجازی قابل مشاهده هستند، برای نمایش یافتن به یک سرور نیاز دارند تا اطلاعات روی آن قرار گرفته و نمایش پیدا کند.

افراد یا شرکت‌هایی که این نوع سرور را خریداری می‌کنند، اغلب هاست اشتراکی یا سرور مجازی VPS داشتند و پس از مدتی به دلیل رشد کسب و کار و بیشتر شدن مخاطبان تصمیم به ارتقا به سرور قوی‌تر می‌گیرند یا کسب و کارهای پرمخاطبی مانند بانک‌ها، دانشگاه‌ها یا برگزارکنندگان کلاس‌های آنلاین هستند و علاقه دارند که سرور آنها پایدار و بدون قطعی باشد. البته افرادی که تجربه خوبی از سرویس‌دهندگان سرورهای مجازی نداشتند نیز از طرفداران سرور اختصاصی هستند.

بنابراین اگر وب‌سایت یا اپلیکیشن شما اهمیت زیادی دارد و کندی یا قطعی از مهم‌ترین نگرانی‌هاست بی‌تردید سرور اختصاصی مناسب‌ترین انتخاب خواهد بود. راهنمای خرید سرور اختصاصی کمک می‌کند تا با ویژگی‌های این نوع سرور آشنا شده و انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

تفاوت سرور اختصاصی با مجازی در چیست؟

این دو سرور هر دو وظیفه‌ی میزبانی را بر عهده دارند اما تفاوت‌های اصلی آنها چیست؟ در صفحه‌ی راهنمای خرید سرور مجازی (VPS) به صورت تخصصی این نوع سرور و روند خرید آن بیان شد با این وجود پیش از ارائه‌ی ویژگی‌های سرور ددیکیت تفاوت‌های این دو نوع سرویس پرکاربرد و محبوب را مرور می‌کنیم.

سرور مجازی

  • امکان مدیریت سخت افزاری ندارد
  • قیمت ارزان‌تر از سرور اختصاصی
  • امنیت کمتر از سرور اختصاصی
  • مناسب برای فعالیت‌هایی مانند ترید، فارکس، سرخطی بورس، ثبت نام خودرو

سرور ددیکیت

  • امکان مدیریت سخت افزاری دارد
  • قیمت گران‌تر از سرور اختصاصی
  • امنیت بیشتر از سرور اختصاصی
  • مناسب برای کسب و کارهای پر مخاطب
  • کنترل تمامی قسمت‌های سرور

مقایسه سرور مجازی و اختصاصی

ویژگی‌های سرور اختصاصی

سرورهای ددیکیت مزایا و خصوصیات متعددی دارند که پیش از خرید آنها را بررسی می‌کنیم:

پرفورمنس بالا با منابع اختصاصی

وقتی سرور اختصاصی تهیه می‌کنید مطمئن باشید که بالاترین عملکرد را دارید زیرا تمامی منابع در اختیار شما قرار می‌گیرد تا همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام شود. بر خلاف هاست اشتراکی یا سرور مجازی که دارای منابع به اشتراک گذاشته شده با دیگران یا محدودیت هستند، منابع سرور ددیکیت اینگونه نیست. به عبارت دیگر در این نوع سرور به دلیل آن که RAM و CPU فقط مخصوص به یک فرد و سازمان است برخی معضلاتی که سایر سرورها با آن مواجه می‌شود را به هیچ عنوان ندارد. برای مثال در سرورهایی که منابع آنها با سایرین مشترک است اگر یک وب‌سایت از حافظه زیادی استفاده کند، وب‌سایت شما هم تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و کند می‌شود که سرور اختصاصی این مشکل را برطرف کرده است.

امنیت و پایداری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرور اختصاصی امنیت آن است زیرا تحت تاثیر حملات دیداس به سایر مشترکان قرار نمی‌گیرند، پس می‌توانید خدماتی پایدار و ایمن را به کاربران خود ارائه بدهید و چنین دغدغه‌‌هایی نداشته باشید.

دسترسی

در صورت تهیه‌ی سرور اختصاصی از سرویس دهندگان معتبر می‌توانید به میزان زیادی مطمئن باشید که سرور شما همواره در دسترس است. برای مثال مبین هاست با ارائه سرور از دیتاسنترهای متعدد و قابل اعتماد، آپ‌تایم 99.9 % که بالاترین آپ‌تایم در سطح بین المللی است را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سفارشی سازی و سرعت بالا

با توجه به این که سرور اختصاصی متعلق به شما خواهد بود امکان ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری بر اساس خواسته‌های شما را دارد، امکان سفارشی سازی می‌تواند مثل یک برگ برنده برای پیشرفت کسب و کارها در فضای رقابتی دنیای مدرن امروزه باشد که همواره رقیبان بیشتری هم وارد بازار می‌شوند. سخت افزارهای باکیفیت و اختصاصی طبیعتا سرعت بالای وب‌سایت یا اپلیکیشن را برای شما به ارمغان می‌آورند، امروزه که هیچ کاربری بیش از 3 ثانیه منتظر لود صفحه نمی‌ماند، سرعت بالای سرور مزیتی بسیار مهم محسوب می‌شود.

نکات مهم در هنگام خرید سرور اختصاصی

با توجه به مواردی که تا این بخش از راهنمای خرید سرور اختصاصی بیان شد با ویژگی‌های کلی این سرور آشنا شدیم اما در هنگام خرید باید دقیقا به چه مواردی توجه کرده و آنها را در نظر بگیریم؟

  • سرور اختصاصی ایران یا خارج

سرورها به دو صورت ایران و خارج عرضه می‌شوند. اگر سرور ددیکیت خارج را خریداری کنید شما همواره یک سرور فعال در کشور مد نظر خود خواهید داشت. در مبین هاست انواع سرورهای اختصاصی در کشورهای اروپایی، امریکایی و آسیایی قابل سفارش هستند. سرور اختصاصی ایران نیز از نام آنها مشخص است و در دیتاسنترهای ایران مانند برج میلاد، آسیاتک، زیرساخت و پارس آنلاین با بهترین پرفورمنس و منابع ارائه می‌شوند.

  • پردازنده‌ی سرور

پردازنده یا cpu باید متناسب و با توجه به هدف فرد یا سازمان از خرید سرور انتخاب شود. هرچه وب‌سایت یا اپلیکیشن شما دارای خدماتی مانند پخش ویدئوی زیاد یا کلاس آنلاین و مواردی از این قبیل باشد نیاز به پردازنده‌ی قوی‌تر خواهید داشت. در وب‌سایت مبین هاست اطلاعات دقیق پردازنده‌های هر سرور در منوی سرور اختصاصی بیان شده است و در نهایت نیز در صورت وجود هرگونه شک در رابطه با انتخاب پلن‌های سرور ددیکیت تیم مبین هاست با مشاوره‌ی رایگان همراه شما خواهد بود.

  • پهنای باند

پهنای باند bandwidth باید به گونه‌ای انتخاب شود که پاسخ‌گوی میزان نیازهای شما باشد به این معنا که اگر پیش‌بینی می‌کنید که بازدیدکنندگان زیادی خواهید داشت یا قصد دارید حجم بالایی از ویدئو یا تصاویر را پشتیبانی کنید باید از میزان پهنای باند مطمئن باشید. در رابطه با انتخاب پهنای باند مناسب با کسب و کار خود نیز می‌توانید از مشاوره‌ی تیم مبین هاست بهره‌مند شوید.

  • میزان حافظه

سرور نیز مانند هر کامپیوتر یا حتی گوشی تلفن همراهی هر مقدار که رم و هارد بیشتری داشته باشد، امکان میزبانی اطلاعات بیشتری را داشته و با سرعت بالاتری کار می‌کند. سرعت زیاد که در نتیجه‌ی حافظه مناسب به دست می‌آید تاثیر مستقیمی بر تجربه‌ی کاربر از سیستم شما و سئو SEO خواهد داشت؛ بنابراین حافظه‌ی سرور را فراموش نکنید.

  • سیستم عامل

اگر قصد استفاده‌ی حرفه‌ای از سرور اختصاصی را دارید شاید سیستم عامل نیز برای شما مهم باشد که این موضوع بیشتر وابسته به زبان برنامه نویسی مورد نیاز شماست. سرورهای مبین هاست قابلیت نصب انواع توزیع های ویندوز سرور و انواع توزیع‌های لینوکس را دارند. در مبین هاست طیف گوناگونی از سیستم عامل‌ها را ارائه می‌دهد که امکان انتخاب از میان آنها را خواهید داشت. لطفا توجه داشته باشید که توجه به نوع سیستم عامل برای تمامی خریداران ضروری نیست.

سرور اختصاصی

مزایای خرید سرور اختصاصی از مبین هاست

ما در مبین هاست با قرار دادن امکان سفارشی سازی بر روی تمامی سرورها این موقعیت را فراهم کردیم تا سرور را مطابق با نیازهای خود خریداری کنید و تجربه خوبی از همکاری با ما داشته باشید. در این بخش از راهنمای خرید سرور اختصاصی مزایا را مرور می‌کنیم.

  1. استفاده از سخت افزارهای باکیفیت از برند HP
  2. دیتاسنتر متعلق به مبین هاست مطابق با استانداردهای بین المللی
  3. استفاده از دیتاسنترهای باکیفیت و شناخته شده‌ی خارجی نظیر OVH
  4. ارائه‌ی سرور اختصاصی از چندین کشور در سراسر دنیا
  5. راه اندازی رایگان
  6. ارائه‌ی انواع سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکسی
  7. نصب رایگان سیستم عامل برای 1 بار
  8. دارای سیستم بکاپ‌گیری
  9. امکان سپردن سیستم مدیریت سرور به تیم مبین هاست با اخذ هزینه‌ی مجزا
  10. عضویت در باشگاه مشتریان
  11. استفاده از مزایای عضویت در باشگاه مشتریان مبین هاست
  12. تقدیم یک اکانت گوگل ادز به عنوان خوش آمدگویی به شما هم‌تیمی عزیز

روند خرید سرور اختصاصی از مبین هاست

در وب‌سایت مبین هاست امکان خرید انواع سرور اختصاصی ایران و خارج وجود دارد. برای شروع فرآیند خرید سرور باید به منوی هم نام آن مراجعه کنید. در این قسمت امکان انتخاب سرور ایران یا خارج وجود دارد که بر اساس توضیحاتی که در قسمت‌های پیشین این راهنمای خرید سرور ددیکیت بیان شد، دیگر می‌دانید که کدامیک از آنها مناسب با نیازهای شماست.

تهیه‌ی سرور اختصاصی ایران: در صورتی که تصمیم به خرید سرور ایران دارید در صفحه‌ی سرور اختصاصی روی گزینه‌ی سرور ایران کلیک کنید یا اگر از منوی وب‌سایت وارد شدید در زیر منوی سرور اختصاصی می‌توانید وارد صفحه‌ی سرور ایران شوید. در صفحه‌ی مخصوص به این نوع سرور، پلن‌ها به 3 دسته‌ی اصلی اقتصادی، سازمانی و ذخیره‌سازی تقسیم می شوند.

پلن‌های اختصاصی اقتصادی از قیمت و ویژگی‌های پایه قابل مشاهده هستند و برای مشترکینی در نظر گرفته شدند که قیمت نقشی اساسی در انتخاب آنان دارد. به همین صورت در بخش‌های سازمانی و ذخیره‌سازی نیز مطابق با نیازِ سازمان‌ها و افرادی که علاقمند به استفاده از سرور به عنوان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات خود هستند پلن‌های متعددی را تدارک دیده‌ایم که تمامی اطلاعات مورد نیاز از جمله RAM, CPU, PORT و قیمت را می‌توانید پیش از خرید مشاهده کنید. با فشردن دکمه‌ی سفارش روند سفارش آغاز می‌شود.

تهیه‌ی سرور اختصاصی خارج: خوشبختانه مبین هاست می‌تواند سرور ددیکیت خارج از ایران را در طیف وسیعی از موقعیت‌های جغرافیایی در سراسر جهان ارائه کند. تمامی کشورهایی که امکان خرید سرور آنها وجود دارد را می‌توانید در زیر منوی سرور مجازی یا با فشردن دکمه‌ی سرور خارج در صفحه‌ی سرور مجازی مشاهده کنید.

در این مرحله تمامی مشخصات سرورهای اختصاصی از جمله RAM, TRAFFIC, CPU پورت و هر آنچه برای تهیه‌ی سرور مناسب نیاز دارید را مشاهده می‌کنید و با فشردن دکمه‌ی سفارش وارد فرآیند خرید می‌شوید.

هیچ تفاوتی ندارد که سرور ایران یا خارج را انتخاب کردید، در هر دو صورت به صفحه‌ی پیکربندی وارد خواهید شد و اطلاعات کانفیگ انتخابی به همراه دوره‌ی پرداخت، سیستم عامل، تعداد IP و کنترل پنل یک‌بار برای کسب اطمینان خاطر شما از سرویسِ سفارشی نمایش می‌یابد و در نهایت در صورت صحیح بودن تمامی اطلاعات و فشردن دکمه‌ی افزودن به سبد خرید و پرداخت هزینه‌ سرور در کمترین زمان ممکن به شما تحویل خواهد شد.

در تمامی مراحل خرید در صورت وجود هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی، پشتیبانی شبانه روزی مبین هاست پاسخ‌گو و در کنار شماست.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *