اولین قدم برای مهاجرت از هاست به سرور مجازی آگاهی از تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز است. این موضوع تاثیر زیادی در موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. زیرا پیش از مهاجرت به سرور مجازی ابتدا باید بین سرور ویندوز یا لینوکس یکی را انتخاب کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که سرور مجازی لینوکس و ویندوز چه تفاوت‌هایی باهم دارند تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدامیک برای کسب و کارتان مناسب تر است.

بعلاوه ما در سرور کلیک انواع سرور ویندوز و لینوکس پرسرعت و با کیفیت بالا را ارائه می دهیم که در صورت لزوم می توانید با مراجعه به بخش سرور مجازی امکانات آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید.

در ابتدا برای درک بهتر تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز بهتر است به چیستی سرور مجازی بپردازیم و با این سرویس بیشتر آشنا شویم.

تفاوت سرور ویندوز و لینوکس

سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

Virtual Private Server یا همان سرور مجازی که به اختصار VPS نیز نامیده می شود یکی از کاربردی ترین سرورهایی است که برای راه اندازی کسب و کار، ترید حرفه ای، راه اندازی سایت گیم و … مود استفاده قرار می گیرد.

این نوع سرور کاربردهای زیادی دارد و مواردی که گفته شد تنها بخش کوچکی از کاربردهای VPS می باشد. سرور مجازی توسط شرکت هاستینگ در اختیار کاربران قرار می گیرد و بیشتر برای کسب و کارهای حرفه ای مناسب است. حتی اگر صاحب بهترین هاست هم باشید زمانی که کسب و کار اینترنتی شما رشد کند علاوه بر نیاز به فضای ذخیره سازی زیاد با ترافیک بالایی نیز مواجه خواهی بود. در نتیجه وقت آن است که از هاست به یک سرویس حرفه ای تر به نام سرور مجازی کوچ کنید.

سرور مجازی همانند کامپیوتری است که کلیه داده های سایت را در خود ذخیره می سازد و ماهیت فیزیکی دارد. به عبارتی می توان آن را یک کامپیوتر واقعی یا درایو کامپیوتر در نظر گرفت که به صورت اینترنتی می توان به آن دسترسی داشت و برنامه های خود را روی آن اجرا نموده یا اطلاعات خود را در آن ذخیره نمود.

سرور ویندوز یا لینوکس

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز در چیست؟

میدانیم که روی یک کامپیوتر سیستم عامل های مختلفی ( مثل سیستم عامل ویندوز و لینوکس) را می توان نصب کرد. از طرف دیگر یک سرور مجازی نیز یک کامپیوتر در نظر گرفته می شود. بنابراین سرور مجازی لینوکس را می توان کامپیوتری با سیستم عامل لینوکس و سرور مجازی ویندوز را کامپیوتری با سیستم عامل ویندوز تصور کرد. اما تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز در چیست؟ این دو نوع سرور با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

تفاوت سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی از نظر نرم افزار

روی سرور مجازی لینوکس می توان برنامه ها و سیستم های مدیریت محتوایی که بر پایه php هستند و همچنین برنامه های پایتون، جاوا، SSH و .. که با لینوکس سازگاری دارند را نصب کرد. در عوض سرور مجازی ویندوز برای نرم افزارهای مخصوص ویندوز مثل ASP.NET، C و VB مناسب می باشد.

تفاوت سرور ویندوز و لینوکس از نظر سیستم عامل

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که مهمترین تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مهمترین تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز در نوع سیستم عامل آنها می باشد.

یک سرور لینوکس دارای سیستم عامل لینوکس و سرورهای مجازی ویندوزی دارای سیستم عامل ویندوز هستند. در نتیجه از نظر نوع سیستم عامل با یکدیگر کاملا متفاوت می باشند.

تفاوت سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی

تفاوت بین سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی از نظر امنیت

یکی از موضوعات بسیار مهمی که هنگام خرید سرور مجازی پر سرعت باید به آن توجه نمایید امنیت سرور است. ویندوز به دلیل اینکه از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد هدف اصلی هکرها قرار می گیرد. گرچه تروجان ها و بدافزارها در تلاش هستند تا لینوکس را هم هک نمایند اما در مقایسه با ویندوز سرور مجازی لینوکس از امنیت بالاتری برخوردار می باشد و کمتر هک می شود. البته بدان معنا نیست که سرور مجازی ویندوز امن نیست.

از نظر پشتیبانی سرور مجازی لینوکس و ویندوز چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟

یکی از بارزترین تفاوت سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی در کیفیت بالای پشتیبانی سرور مجازی ویندوز است که شرکت مایکروسافت ارائه می دهد. ویندوز کاربردی ترین سیستم عامل تجاری در جهان می باشد. به همین دلیل این شرکت طیف وسیعی از خدمات پشتیبانی را به مشتریان خود ارائه می دهد. با این حال، در صورتی که سرور مجازی شما از نوع لینوکس می باشد و از مشتریان سرور کلیک هستید می توانید از خدمات پشتیبانی 24 ساعته برای سرویس خود استفاده نمایید.

البته این ضرب المثل را نباید فراموش کرد که می گویند ” هر چقدر پول بدی همانقدر هم آش میخوری!”. زیرا برای استفاده از سرور مجازی ویندوز باید لایسنس خریداری نمایید.

سرور مجازی لینوکس و ویندوز چه تفاوت‌هایی باهم دارند

تفاوت سرور مجازی ویندوز و لینوکس از نظر کنترل پنل

از نظر کنترل پنل سرور مجازی لینوکس و ویندوز چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟

در رابطه با تفاوت سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی از نظر کنترل پنل می بایست گفت که کنترل پنل سرور مجازی ویندوز با کنترل پنل انواع سرور مجازی لینوکس با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. به طوری که در سرور مجازی لینوکس عمدتا از کنترل پنل سی پنل و WHM استفاده می شود در حالی که کنترل پنل ویندوز از نوع Plesk می باشد. رابط کاربری آنها نیز با هم تفاوت های جزئی دارند.

تفاوت سرور مجازی ویندوز و لینوکس از نظر قیمت

هنگام خرید سرور مجازی متوجه خواهید شد که قیمت خرید این دو سرور خیلی با هم متفاوت است. اما تفاوت سرور ویندوز و لینوکس در چیست؟

از آنجایی که سیستم عامل لینوکس یک سیستم عامل متن باز می باشد و از نظر پشتیبانی نیز ضعیف تر از ویندوز عمل می کند. به همین دلیل، به مراتب استفاده از سرور مجازی لینوکس ارزان قیمت تر از سرور مجازی ویندوز است.

تفاوت سرور مجازی ویندوز و لینوکس از نظر قیمت به این دلیل است که سیستم عامل ویندوز یک سیستم عامل کاملا اختصاصی و پولی است. کاربران برای راه اندازی یک سرور اختصاصی و استفاده از این سیستم عامل روی سرور مجازی خود باید لایسنس خریداری نمایند.

از نظر سهولت استفاده تفاوت سرور ویندوز و لینوکس در چیست؟

با بررسی تفاوت سرور ویندوز و لینوکس نسبت به هم و مقایسه امکانات آنها با یکدیگر می توان دریافت کار با سرور مجازی لینوکس آسان تر از کار با سرور مجازی ویندوز است. در واقع تفاوت بین سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی از نظر سهولت دسترسی به دلیل متفاوت بودن کنترل پنل آنها می باشد.

مهمترین تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن بود که تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد و اکنون توانسته باشید با دانستن اینکه تفاوت سرور ویندوز و لینوکس در چیست و کدام بهتر است، سرور مجازی مورد نیاز خود را انتخاب کنید؛ می توان گفت که هر دو سرور نقاط قوت و ضعفی دارند. در نهایت این مشتری است که با توجه به تفاوت بین سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی کدام سرور برای وی بهتر است. اگر تاکنون تجربه کار با هیچکدام از سرور ویندوز یا لینوکس را نداشته اید و دنبال سروری هستید که کار با آن راحت باشد به طور کلی خرید سرور مجازی اوبونتو گزینه ایده آل تری است. با این حال تصمیم نهایی با شماست.

برای افرادی که به ویندوز مسلط هستند با سرور مجازی ویندوز راحت تر می توانند کار کنند. مهمترین تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز نیز در نوع سیستم عامل آنها می باشد. اما در صورتی که امنیت برایتان مهم است پیشنهاد ما به شما لینوکس می باشد.

اگر در رابطه با نحوه خرید vps به راهنمایی نیاز دارید یا نمیدانید بین سرور ویندوز یا لینوکس کدام برایتان بهتر است می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *